dinsdag 23 april 2013

We like to move it, move it.

Ongewone rekenles
Ik begin de dag met een rekenles over gelijke verdeling. Hierbij werk ik met materiaal. Ik duid twee vrijwilligers aan en elk van hen krijgt een aantal potloden. Vervolgens moeten zij deze gelijk verdelen. In het begin reageerden weinig leerlingen toen ik vroeg om vrijwilligers, maar na een paar keer staken er steeds meer leerlingen hun vinger op. Na deze 'bizarre' rekenles kwam er nog natuuronderwijs over het milieu aan bod.

Moussier Tombolaaaa
Uiteindelijk vloog de tijd voorbij. Na de tweede pauze stond er gym op het programma. Vermits meester Marc niet zo'n danser is, gaf ik de instap van de les. Ik leerde de leerlingen de 'Logobitombo' dansen en 'Het Vliegerlied'. Na dit 'opwarmertje' (niet dat dit hier echt nodig is) speelden we het nummerspel met de leerlingen. Jammer genoeg werd dit spel onderbroken door een tropische regenbui.



Regenachtige groeten,

Laurine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten