maandag 22 april 2013

'Oeno' spelen.

Terug naar het vijfde
Alweer een nieuwe dag op school. Na een paar weken in het vierde leerjaar gestaan te hebben, keer ik nog eens terug naar het vijfde. Juf Beverly vindt het prima. Vandaag zal ik een dagje observeren en vanaf morgen mag ik terug zelf les geven. Ik kijk er naar uit! 

Goed doorwerken op maandag.
'S morgens bekijk ik 3 lessen: rekenen, taal en geschiedenis. De leerlingen moeten goed doorwerken, want ze lopen een beetje achter met de leerstof. Wat me opvalt, is dat hun aandacht naarmate het 13u. wordt erg verslapt. Terwijl ik observeer, werk ik ook verder aan mijn laatste project. Hierbij schrijf ik zelf een fantasieverhaal. 

In het verhaal komen bekende plaatsen van BelgiĆ« aan bod. Wanneer het verhaal af is, zal ik er bijhorende prenten bij zoeken/tekenen. Daarna zal ik elke dag een stukje voorlezen aan de klas waar ik die week lesgeef. 

Naschoolse opvang.
's Middags kregen we een lekkere maaltijd. Rijst, kip en een soort bizarre oranje groente. Na het eten krijgen we de vierde klas toegewezen. We laten hen eerst enkele sommen oplossen en na een uurtje schrijven we enkele raadsels op het bord. Deze moeten ze proberen ontcijferen. 


De leerlingen zijn enthousiast en brengen zelf ook enkele raadseltjes aan. Bv. Een man zit in een put. Hoe laat komt hij eruit? Na de raadseltjes is het tijd voor ontspanning. We delen de groep op in 2 en spelen uno. 'Oeno', zoals ze hier zeggen. De jongens uit mijn groepje zijn dolenthousiast! Na 3 keer spelen, is het tijd om hen vrij te laten spelen. Hun concentratie is helemaal op...en die van ons ook. 


Joelend 'Djoelen'
We houden een oogje in het zeil terwijl de leerlingen 'Djoel' spelen. En wanneer de bel gaat, fietsen we in het zonnetje naar huis. Wat een vermoeiende dag! Eenmaal thuis aangekomen, bereid ik nog wat schoolwerk voor en ontspan daarna een beetje.... 

Morgen een nieuwe (drukke) dag, 
x

Laurine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten