donderdag 18 april 2013

Duif die poept in de klas.

Vroeg in de morgen
Na een korte nacht, is het weer vroeg opstaan. Vlug een boterham eten en daarna springen we op onze fiets richting stageschool. Het is echter al zo warm dat ik volledig bezweet toekom. Na de bel en het volkslied starten de lessen.

Onverwachtse wending
Na het maken van de dagelijkse hoofdrekensommen, begin ik met mijn rekenlesje. Dat uiteindelijk een rekenles wordt. De leerlingen hadden sommen (bij ons: oefeningen) opgekregen als huiswerk. Maar slechts 3 leerlingen hadden deze ingevuld. Gelukkig verliep het lesgeven vlot en werkten enkele leerlingen goed mee.

Toch volgde er een sanctie. Ze kregen bijgevolg geen gymles. Vandaar dat meester Marc mij achteraan in de klas vergezelde en even een handje toestak bij het verbeteren van de taalschriften.

Vervolgens verliep de dag nogmaals anders dan gepland. Tijdens de taalles kregen we een onverwachte bezoeker in de klas. Een groot vliegend beest! Grapje, het was slechts een duif. Toch zorgde dit voor heel wat hilariteit. Toen de duif dan ook nog eens 'poepte' in de klas ging men helemaal uit de bol.

Vliegende leerlingen

De dag sloot ik af met een muzieklesje. Ik leerde de leerlingen "Het Vliegerlied" met bijhorende bewegingen. De leerlingen waren enthousiast! Ze wouden bijna gaan lopen met mijn tekeningen die ik gemaakt had bij het liedje. Gelukkig heb ik ze nog kunnen onderscheppen, ha ha.


Hieronder volgt een filmpje:


Het was een bewogen dag in 4B. 
Zonnige groetjes, 

Laurine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten