vrijdag 22 maart 2013

Voedsel à volonté!

Snorren in the rain 
Deze ochtend startte regenachtig... waardoor we kletsnat bij onze school aankwamen. Gelukkig verandert het weer hier snel. En zorgde de zon ervoor dat we al gauw terug droge kleren hadden.

Back to work
Vandaag heb ik de voedselpiramide's afgewerkt. De leerkrachten waren hier heel tevreden mee. Ze lieten ze dan ook enthousiast aan de kinderen zien. De platen krijgen zeker een plaatsje op de voorlopig nog vrij lege muren. De ene opdracht is afgerond en ik kan alweer beginnen aan een volgende, nl. de kringloop van het water.


Eten zal je hier doen.
Deze namiddag ging ik onmiddellijk aan de slag. De eerste schets is gemaakt.
Maar tussen het werken door, werden we ook verwend.

Enkele leerlingen van het vierde leerjaar nodigden ons uit om bami te eten. Er was weer iemand jarig. En zoals jullie al weten wordt dit hier goed gevierd! We kregen een stuk(!) taart, een portie bami en een drankje. Daarbij kreeg ik ook nog eens de vanille pap die men hier elke donderdag uitdeelt.
Van vermageren is hier geen sprake!

 
     Eten en nog meer eten...


Berichtjes van het thuisfront.
Toen ik (alweer doorweekt van de regen) thuiskwam, wachtte er een leuke verrassing op mij. Berichtjes van het verre België! Bij het mailtje van mijn oma zaten ook fotootjes van Mauro, mijn kleinste neefje. Ik verschiet ervan hoeveel hij gegroeid is.

kleine neef Mauro

Straks gaan we misschien naar het pannenkoekenhuis.
Daar kan je pannenkoeken en wafels in echt alle smaken verkrijgen!
Mmm...

Groetjes aan het koude België,
Hopelijk wordt het weer daar rap wat beter.

x,
Lau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten