woensdag 13 maart 2013

Loréén, Lorien, Laurien...

Konijnensprongen
Het was weer een drukke voormiddag.
Vandaag gaf ik mijn eerste rekenlesje in 4B.
De leerlingen moesten tellen met sprongen.

Ze begrepen de werkwijze snel zodat het vlot vooruit ging.
Dikke duim aan m'n leerlingen. 

Een Surinaams verhaal
Tijdens mijn lesje taal moesten de leerlingen 'gaatjes vullen' in het verhaal.
Het ging over een jonge Boslandcreool die volwassen werd,
maar er ontbraken allerlei woorden.

Gelukkig kreeg ik bij de tekst hulp van de juf.
Zij kon de voor mij onverstaanbare woorden zoals Kroetoe- Osoe en Awasa verklaren. Niet enkel de leerlingen leren bij, ook mijn Surinaams gaat erop vooruit.

Loréén, Lorien, Laurien...
Tijdens een vrij moment vroegen enkele kinderen hoe mijn naam geschreven wordt.Ze waren heel erg verbaasd over de bizarre schrijfwijze.
Een Franse naam, het is me wat! En dan kennen ze mijn achternaam nog niet.

Hilariteit alom
Na de tweede pauze kregen de leerlingen les over bevruchting.
En ja, dit zorgde voor héél wat lachbuien!
Toen de turnleerkracht binnenkwam en het onderwerp uitbeeldde,
ging heel de klas plat.

Verjaardag vieren op z'n Surinaams
Tijdens de lessen kregen we voortdurend bezoek van de jarigen van 4A.
We kregen vannalles:
- Een flesje Fernandez en een Chubby flesje (= typische Surinaamse 'softdrinks')
- 2x cake met slagroom,
- Een broodje pikant en enkele snoepjes....
Leuk al die traktaties!

één van de vele verjaardagstraktaties

Onze sport- en spelnamiddag heeft duidelijk succes gehad.
Verscheidene leerlingen kwamen reeds vragen of we niet terugkwamen.

Zo, jullie zijn weer up to date over mijn leven hier.
x,
Lau

Vreemde uitspraak van de dag
"Doe de deur dicht, de gekte buiten stoort me." 
Moet je weten dat alle klassen hier alleen afgeschermd worden met 'kippengaas'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten