zaterdag 16 maart 2013

Surinaamse way of life.

'T is weer weekend!
Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar ik blijf me verbazen over hoe snel alles hier vooruit gaat. Het lesgeven op school gaat steeds vlotter.
De leerlingen beginnen me nu ook beter te kennen. En dit maakt de omgang heel wat gemakkelijker en leuker.

Daarom heb ik besloten om nog een weekje in 4B te blijven.
Het is echt een fijne klas. Hieronder zie je hen tijdens de turnles.
Met beperkt materiaal deden zij allerlei pleinspelen.




 

Project: Didactisch materiaal maken
Vrijdag zijn we naar school gegaan om aan ons project te werken.
Ondanks de hitte hebben we toch verschillende materialen kunnen maken. Hieronder zie je o.a. een ei-plaat en een au-plaat. Daarnaast ben ik begonnen aan een grote wandplaat van een voedselpiramide.


We hebben al enkele complimenten gekregen over ons werk. Men wil zelf voorleggen op de vergadering van volgende week om het materiaal voor alle klassen te voorzien. 

Ontspannen & genieten
Om het weekend goed in te zetten zijn we gisteren lekker gaan eten in het restaurantje Zus & Zo. Het werd een gezellige avond met een toffe bende. Behalve de vrienden uit onze straat, waren ook Shera en Jan van het secundair onderwijs van KaHo en enkele van hun vrienden aanwezig. 

Orkestje tijdens het eten.

Momenteel ben ik een beetje aan het bekomen. Door de warmte kan je hier moeilijk uitslapen. Deze namiddag gaan we misschien naar het zwembad. Dat zien we dan wel weer op de moment zelf. Ik begin hier al de Surinaamse manier van leven over te nemen. Haha, al had ik die stiekem wel al een beetje in mij. 

Dol-fijne trip
Oh, bij deze hebben we via facebook ook bevestiging gekregen voor onze dolfijnentrip morgen. Hopelijk spotten we er toch enkele. Daarnaast gaan we ook een visserskamp bezoeken, een strandwandeling maken en zwemmen in de Atlantische Oceaan. 

Ik hou jullie op de hoogte hoe de trip was, 

Lau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten